4.8.20

Penyakit Zakar Dan 9 Tips Penjagaan Zakar Yang Ideal Dan Tip Top

Assalamualaikum semua. Hari ini saya nak berkongsi pada anda semua tentang zakar lelaki. Tapi tahukah anda apa itu zakar?

Apa itu zakar


Zakar merupakan alat kemaluan bagi seorang lelaki. Alat kemaluan ini merupakan organ seksual atau kemaluan bagi lelaki yang berfungsi untuk membuang air kecil dan juga untuk persetubuhan seks (tempat keluarnya air mani). Kedudukannya terletak dibahagian bawah perut di antara kedua-dua pelikat kaki serta di dasar tulang pelvik. Ada juga yang memanggil zakar dengan nama batang, balak ataupun penis.


Zakar juga mempunya buah zakar. Buah zakar atau buah kemaluan adalah organ reproduksi untuk lelaki yang berbentuk oval terletak di dalam skrotum atau jantung zakar. Saiz buah zakar bagi seseorang lelaki dewasa biasanya lebih kurang 15-35 mL. Fungdi utama buah zakar atau testis ini ialah sebagai tempat penghasilan sperma dan juga testosteron.

Penyakit atau masalah berkaitan Zakar lelaki yang paling ditakuti


Gonorrhea


Gonorrhea adalah penyakit berjangkit yang disebabkab oleh bakteria yang diberi nama Neiserria gonorrhoeae yang disebarkan secara seksual. Bakteria ini akan menjangkiti laipsan dalam uretra, serviks, rektum, tekak dan bahagian putih mata atau konjunktiva. Jangkitan ini boleh berlaku kepasa lelaki dan wanita.

Penyebab penyakit gonorrhea adalah jangkitan bakteria Neisseria gonorrhoeae yang biasanya dijangkiti melalui hubungan intim, termasuk seks oral dan seks dubur. Penyakit ini juga lebih mudah dijangkiti jika seseorang itu sering kali menukar pasangan seksnya.

Gejala penyakit gonorrhea pada lelaki:

Gejala awal biasanya berlaku dalam masa 2-7 hari selepas jangkitan.

Sakit dan ketidakselesaan di saluran kencing.

Cetus keluar cecair atau kadang-kadang putih dan ada pula yang keluar dari darah.

Jika terdapat banyak nanah, ia akan keluar secara langsung. Tetapi ada juga yang keluar bersama-sama dengan melancap. Atau walaupun dalam bentuk patch putih / kuning di seluar dalam yang biasanya dilihat apabila anda bangun pada waktu pagi.

Kerap membuang air kecil dan merasa terbakar atau sakit dan sakit, walaupun sesetengah orang tidak merasakan tanda-tanda ini.

Ada juga yang merasakan anus itu gatal, menyakitkan dan juga pendarahan.

Cecair putih bercampur dengan nanah keluar dari zakar.

Terdapat pembengkakan dan kemerahan pada zakar.

Sakit Sakit Sakit Panas dan Keluar Cecair Putih.

Ia juga boleh merosakkan tekak dan mata merah atau sakit mata.

CARA MENJAGA ZAKAR LELAKI SUPAYA TIPTOP


Berikut adalah 9 cara untuk menjaga zakar besar anda berfungsi dengan baik:

MENGEKALKAN BERAT IDEAL


Obesiti literal mencuri kelelakian anda dan mengurangkan tahap testosteron dalam badan. Lemak di bahagian abdomen menukarkan testosteron hormon lelaki anda untuk estrogen hormon wanita. Anda juga lebih cenderung untuk mempunyai lemak plak yang menyumbat saluran darah anda, termasuk arteri ke zakar, menjadikannya lebih sukar untuk mendapatkan dan mengekalkan ereksi berkualiti baik.

MAKAN MAKANAN SIHAT


Makanan yang sihat dan semula jadi mencegah pengumpulan deposit plak berbahaya dalam saluran darah anda yang menyukarkan aliran darah ke zakar. Pilihan pemakanan yang tidak sihat dengan makanan yang berkolesterol dan tidak berkhasiat mewujudkan arteri tersumbat dan sangat memberi kesan fungsi seksual.

KURANGKAN STRESS


Tekanan menyebabkan pengeluaran adrenalin hormon dan kortisol. Adrenalin menyempitkan saluran darah, yang memberi kesan negatif kepada pancutan. Jika anda pernah mengalami “kebimbangan prestasi” ia adalah kerana pembebasan adrenalin dalam tindak balas kepada gemuruh. rembesan kortisol yang berlebihan, yang membantu pemacu selera anda, menyebabkan pengumpulan lemak perut yang tidak baik.

BERHENTI MEROKOK


Selain menyebabkan kanser, merokok menyempitkan saluran darah, merosakkan aliran darah, mengurangkan bekalan oksigen, dan juga menggalakkan keradangan, menjejaskan setiap organ dalam badan anda.

TIDUR SECUKUPNYA


Tidur mempunyai fungsi pemulihan amat penting kerana otak anda dan badan memerlukan masa rehat yang cukup. Kurang tidur menyebabkan gangguan endokrin, metabolik, dan fungsi imun, menyebabkan tahap leptin menurun (penahan selera anda), peningkatan tahap ghrelin (perangsang selera anda), meningkat kortisol, dan peningkatan paras glukosa (jumlah yang lebih tinggi gula dalam aliran darah ). Jika anda sedang letih, zakar anda akan menjadi letih juga.

BERSENAM SECARA TETAP


Senaman mempunyai kesan yang luar biasa pada fungsi seksual. Ia mengurangkan tekanan, meningkatkan mood, mencegah keletihan dan meningkatkan tenaga. Jangkamasa panjang ia akan mengurangkan risiko anda untuk penyakit kencing manis, penyakit jantung, strok, tekanan darah tinggi, beberapa jenis kanser, osteoporosis, masalah perubatan yang kronik dan kecacatan fizikal. Bersenam membuat jantung anda lebih baik dan kuat, saluran darah anda lebih anjal, dan otot anda lebih mampu dengan menggunakan oksigen. Latihan yang bersenam otot yang terlibat dengan seks-otot teras, pemutar luar pinggul, dan semua-penting lantai pelvik otot-akan meningkatkan prestasi anda.

MENGUATKAN OTOT LANTAI PELVIK ANDA


Otot lantai pelvik memainkan peranan penting berkenaan dengan kedua-dua ereksi dan ejakulasi. Apabila anda merangsang seksual, otot-otot lantai pelvik mengaktifkan dan melibatkan diri untuk mengekalkan ketegangan zakar dan memancing ereksi memuncak. Otot ini bukan sahaja bertanggungjawab untuk membantu zakar dirangsang dari keadaan tumescent (berisi dengan darah) kepada keadaan ketegangan, tetapi juga untuk mengekalkan ketegangan menjadi “motor” ejakulasi. Banyak kajian saintifik telah didokumenkan manfaat senaman pelvik, yang dikenali sebagai “Kegels,” dalam pengurusan mati pucuk.

AKTIF MELAKUKAN SEKS


Gunakan zakar anda. Anda boleh membantu memastikan ia dalam keadaan yang baik dengan menggunakan ia kerap. Kajian saintifik telah menunjukkan dengan jelas bahawa lelaki yang lebih aktif secara seksual cenderung mempunyai sedikit masalah dengan mati pucuk apabila mereka semakin tua.

MENGEKALKAN HUBUNGAN SIHAT


Hubungan harmoni adalah faktor kuat ke dalam fungsi seksual yang baik hanya kerana perselisihan dan interpersonal isu mendalam boleh menyumbang kepada mati pucuk. Hubungan minda-badan adalah kepentingan yang besar untuk fungsi seksual.

With Love
Papaglamz

-sekian-

tags

buah zakar,

zakar besar,

zakar lelaki,

urut zakar,

besarkan zakar,

ubat zakar,

penis,

buah zakar sakit,

membesarkan zakar,

buah zakar nyeri,

panjang zakar,

gambar zakar,

zakar bengkak,

zakar melayu,

cara urut zakar,

buah zakar besar sebelah,

urutan zakar,

cara membesarkan zakar,

batang zakar,

zakar kecil,

cara besarkan zakar,

zakar keras,

buah zakar bengkak,

hisap zakar,

saiz zakar,

gatal di buah zakar tak kunjung sembuh,

zakar in islam,

karami zakar,

buah zakar besar sebelah pada bayi baru lahir,

ubat kuat zakar,

buah zakar tinggi sebelah,

buah zakar terasa nyeri,

wakar zakar,

zakar bengkok,

ubat besar zakar,

zakar artinya,

bearing zakar,

buah zakar besar sebelah pada bayi apakah normal,

buah zakar besar sebelah kanan pada bayi,

buah zakar nyeri sebelah kiri,

buah zakar nyeri,

cara memanjangkan zakar,

buah zakar terasa nyeri sebelah kanan,

apa itu zakar,

cara urut zakar,

urutan zakar,

pembesaran zakar,

cincin zakar,

hisap zakar,

minyak urut zakar,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com