10.10.21

Rakyat Malaysia Boleh Merentas Negeri Esok 11 Oktober 2021

Assalamualaikum semua

Hari ini, tentu ramai yang tertunggu-tunggu pengumuman yang telah pun disampaikan oleh Perdana Menteri, YB Ismail Sabri. Telahan awal rakyat tentang kebenaran untuk merentas negeri betul-betul mengena.

YB Perdana Menteri telah membuat pengumuman berkenaan dalam sidang media khas yang terlah berlangsung pada jam 3 petang tadi. 

Alhamdulillah, perkara ini tentu sahaja menjadi perkara yang paling gembira buat semua rakyat Malaysia. Walaubagaimanapun, kebenaran merentas negeri ini diberikan buat mereka yang telah lengkap mengambil 2 dos vaksin. Jadi, bagi anda yang belom lengkap tu sila duduk diam-diam ya.

Selain itu, PM juga menasihatkan rakyat agar terus kekal menjaga SOP agar kes positif Covid-19 tidak akan meningkar secara mendadak. 

Baca juga : Datuk Azizul Hasni Awang Show-off Pemandangan Pantai Di Melbounrne Yang Cantik TANPA Perlu Ikut SOP Covid-19

Memetik persoalan yang diajukan oleh wartawan ketika sesi tersebut, PM berkata, jika kes positif Covid-19 akan meningkat juga, hanya PKPD yang berbentuk lokaliti akan dilakukan. Bukan satu negara. Tapi, diharapkan agar rakyat semua mengambil sikap yang lebih bertanggungjawab untuk terus menjaga diri dan keluarga.

Jom jadikan kebenaran ini sebagai satu peluang untuk kita menziarahi kelurga yang selama ini jauh dimata.

Akhir kata, hati-hati dijalan raya. Ingatlah orang tersayang.

With love

Papaglamz

-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com