Osteomatrix

/
26 Comments
Januari 15, 2015
Nama Vitamin
Osteomatrix
  Osteomatrix

Fungsi
  • Menguatkan tulang - 
    • Kalsium menghalang osteoporesis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. 
    • Ia juga dapat merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat. 
  • Meringankan stress - 
    • Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls, penenang saraf. 
    • Menggalakkan tidur yang selesa. 
    • Mengurangkan jantung berdebar. 
    • Memperbaiki mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas - 
    • Pengambilan 600mg Kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Memperbaiki masalah haid - 
    • Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg Kalsium dan Magnesium serentak meringankan sakit waktu haid, dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh - 
    • Kalsium adalah mineral alkali dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. 
    • Ianya juga menghalang obesiti di waktu umur tua. 
    • Pengambilan Kalsium juga membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoxifikasi.
  • Merawat gastrik
  • Kandungan Vitamin D - 
    • Vitamin D dapat merawat penyakit ricket. 
    • Ia membantu meningkatkan penyerapan Kalsium dan Fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. 
    • Vagetarian yang kurang terdedah kepada cahaya matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlukan Vitamin D.
  • Kandungan Magnesium - 
    • Magnesium merupakan ion positive kedua terpenting dalam tubuh. 
    • Ianya menggalakkan pembentukan komposisi tulang dan rawan. 
    • Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan sisa keluar dari perut serta dapat menghalang pengumpulan batu karang.
  • Kandungan Zinc, Boron, Manganase, dan Kuprum - 
    • Memelihara dan menstabilkan metabolism kerangka dan pertumbuhan otot. Menyusun enzim yang di perlukan untuk membaiki tulang.

Golongan yang memerlukan
Osteomatrix
  • Wanita yang hamil.
  • Wanita berumur 30 tahun dan ke atas.
  • Mereka yang aktif.
  • Mereka yang menghidap osteoporosis.
  • Mereka yang menghidap migrain.
  • Mereka yang mempunyai masalah haid.
  • Mereka yang menghidap gastrik.

Sumber-sumber Kalsium
  • Susu.
  • Biji badam.
  • Hasil tenusu.

Kelebihan Osteomatrix Shaklee

Kandungan Kalsium yang seimbang bagi memastikan penyerapanya adalah 99%. Formulanya unik dibuat daripada bahan mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganase dan Boron yang mana semua nutrient ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang pemendapan sesetangah mineral.


Harga

RM 61.00
120 biji

 p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

Pengedar Shaklee Anda
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-


You may also like

26 ulasan:

  1. wah wah banyak nya khasiat T_T

    BalasPadam
  2. 120 biji. mcm ok jugak harganya. bila dah mengandung, ank mula trik khasiat, gigi sakit, kuku rapuh, sakit tulang... macam tua 10 tahun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Dgn pengamnilan osteomatrix ni insyallah kite dpt sumber Kalsium yg mencukupi..

      Padam
    2. macam tu ke rasa orang mengandung? Takde pengalaman lagi..heeee

      Padam
    3. suplemen yang baik untuk ibu mengandung

      Padam
  3. kalsium pil yg Shaklee punya mmg bagus!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. produk shaklee memang bagus =)

      Padam
    2. suplemen memang sangat perlu hidup zaman moden nih

      Padam
  4. kalsium ke osteomatrix ni... brpa harga boleh nk kumpul2 duit nanti....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Majority kandungan kalsium

      Padam
    2. oooo... boleh la suruh abang amalkan ni... dia selalu sakit sendi2 tulang2 keje kilang biasa la...

      Padam
  5. lelaki tak boleh guna ea? nampak fungsi dia untuk perempuan je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blh.. Tu yg nmpk. Yg x nmpk....

      Padam
    2. orang lelaki ramai tak minum susu.. baik makan nih

      Padam
    3. Papaglamz : Ingatkan untuk perempuan aje

      Padam
    4. azman Arsad : aah, kebanyakan laki yang saya kenal tak minum susu, kenapa ea?

      Padam
  6. Sheila pun ambil ostematrix ni.. ibu menyusu kan.. kena topup kalsium utk baby jugak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. baguslah tu, moga akak dan baby lebih sihat =)

      Padam
  7. hehehe ritu Kak Sue postkan benda ni untuk CT.. dalam proses try. CT ada slip disc and memang tulang tu huurm hahaha.. plus spesis tak minom susu plak tu.. mak pun tompang skaki makan..

    BalasPadam
  8. Sesuai juga utk pesakit hypertiroid.

    BalasPadam