14.2.16

Papaglamz terbang ke German

Pengalaman pertama di negara eropah


Assalamualaikum

Papaglamz terbang ke German | Berjumpa lagi semua. Ok la dalam entri kali ni PapaG nak bagitahu pada semua yang PapaG diberi peluang untuk terbang ke German atas urusan kerja. Semasa entri ni publish, PapaG sudah berada di dalam kapal terbang menuju ke sana. Perasaan amat teruja sekali sebab diberi peluang sebegini rupa oleh company tempat PapaG bekerja. PapaG harap peluang ini dapat PapaG gunakan sebaik mungkin untuk menimba pengalaman di tempat orang. Insyallah.

Germany

Untuk pengatahuan semua, PapaG bakal berada di German selama sebulan. Insyallah jika tiada aral melintang 13 March PapaG akan kembali ke Malaysia semula. Sebenarnya berat juga hati nak meniggalkan kampung halaman. Lebih-lebih lagi isteri dan anak tercinta. Kami memang tak pernah berjauhan dalam jangkamasa yang lama. Tapi nak buat macam mana kan? Demi tugasan PapaG redhakan juga. Orang kata bekorban gitu kan? Hehehe

PapaG tak dapat bayangkan lagi bagaiman suasana yang bakal PapaG hadapi di German nanti. Dengarnya cuaca di sana sekarang ni musim salji. Sejuk yang mencecah negative (-) darjah selsius. Sebab tu la sebelum PapaG terbang kesana, PapaG diberi taklimat untuk membawa pakain-pakian yang sesuai untuk musim sejuk ni. Dalam entri lain nanti PapaG kongsikan apakah barangann yang perlu atau tidak perlu korang bawa untuk travel di negara luar ketika musim sejuk. Insyallah.

travel-stuff

Ok la, sampai di sini sahaja coretan ringkas dari PapaG. Doakan semoga PapaG selamat dan dipermdahkan urusan di German nanti ye kawan-kawan. 

p/s : 13 jam lebih naik flight dari Malaysia macam meletihkan je kan? Ermmm tak pe la kita hadap je.

With Love
Papaglamz

-sekian-

7 ulasan:

  1. bestnya dapat ke German,good luck and wish you all the best

    BalasPadam
  2. wahhh semoga dipermudahkan urusan PPG

    BalasPadam
  3. kalau singgah ke Prague, bagitaw la yeee.

    BalasPadam
  4. Goodluck and Selamat bekerja di tempat jauh. :D

    BalasPadam
  5. take k...
    jangan lupe buah tangan dari German!hehehhee

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com