BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX?

/
37 Comments
Januari 22, 2015
Assalamualaikum

Papaglamz ni bukan la seorang yang merokok. Tapi ada juga yang bertanya pada Papaglamz cara-cara nak berhenti merokok. Niat nak berhenti merokok sememangnya satu niat yang baik serta dapat meningkatkan kesihatan seseorang. 

Kenapa perokok itu sering dikaitkan dengan masalah kesihatan? Adakah kita tahu? Jom Papaglamz bagi tau. Ok for you info, 1 dari 2 orang LELAKI rakyat malaysia adalah seorang perokok. Boeh bayangkan ramai tak? Kira-kira dalam 7 Million gitu la. Manakala 3 daripada 10 orang kanak-kanak lelaki berumur 12 -18 tahun adalah seorang perokok. Dekat separuh kan? Dan keadaan ini adalah semakin meningkat 17% setiap tahun. Masyaallah. Takut Papaglamz dengar statistik yang macam ni.
Dengan statistik yang begini. Boleh bayangkan apa effect pada negara pada masa akan datang? Rakyat yang rata-rata mempunyai risiko mendapat penyakit yang tinggi sebab merokok. Adakah kita tahu apakah yang terkandung dalam rokok itu? Ya betul. Banyak kandungn bahan kimia yang sangat berbahaya. Nikotin, Tar, Sianide, Benzene, Methanol, Formaldehyde dan banyak lagi la. Tahu tak semua bahan kimia ni sangat berbahaya. Kalau dalam lab tempat Papaglamz bekerja, kebanyakan bahan kimia ini adalah mainan Papaglamz. Tapi... Untuk bermain tu banyak langkah-langkah keselamatan yang perlu di ambil. Antaranya memakai Peralatan Keselamatan, Sarung Tangan, Topeng dan sebagainya. Ini adalah untuk menghalang daripada bahan-bahan kimia ini meresap masuk ke dalam tubuh kita. Namun, bagi seorang perokok, senang-senang je bahan-bahan ni nak masuk. Sebab tu la mereka terdedah dengan penyakit-penyakit kronik.
Ok habis bab statistik dan kandunga rokok. Now, Papaglamz just nak sharing something ni. Bagi mereka yang betul-betul berniat untuk berhenti merokok, Papaglamz boleh membantu. Tapi ingat, keazaman yang tinggi sangat di perlukan. Ya, memang terbukti VIVIX mampu merawat ketagihan merokok seseorang. Banyak testimonipositif yang telah kami terima. Boleh belek-belek gambar di bawah ni.



Yang Akak n Abang ni. Boleh terjah Entri bawah ni
Haaaa.. Macam best je kan? Tapi korang mesti tertanya-tanya. Macam mana dengan Vivix ni Papaglamz KONFIDEN sangat boleh mengatasi masalah PEROKOK TEGAR ni.
  • Bila kita merokok, bahan kimia sangat banyak dalam badan. Bahan-bahan ini akan menjadi radikal bebas dalam tubuh. Persamaan yang mudah. Macam persamaan linear dalam graph matematik. Semakin bertamba pengambilan asap rokok, semakin bertambah kuantiti bahan kimia dalam badan. BAHAYA TU.
  • Radikal bebas ni la yang akan merosakkan sistem badan kita bermula dari peringkat sel dan DNA lagi. Kalau dah sel dan DNA di musnahkan, sebab tu la organ-organ badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik membawa kepad penyakit kronik seperti kanser dan sebagainya.
  • Mudah kan? Bila merokok, bahan kimia dan radikal dalam badan meningkat, sel-sel dan DNA tubuh rosak, maka organ-organ tidak dapat berfungsi membawa kepada masalah kesihatan yang kronik.
Jadi, macam mana VIVIX membantu?
  • Perkara utama yang perlu dilakukan ialah menghalang pembentukan radikal bebas tu. Bagaiman? Forsure dengan pengambilan ANTIOKSIDA yang mencukupi. Antioksida ni lah yang akan memusnahkan radikal bebs lantas sel-sel dan DNA tubuh kita terelamat dari dirosakkan.
  • Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin A adalah contoh antioksida yang biasa kita dengar. Namun jarang orang dengar tentang RESVERATOL. Ianya merupakan antioksida yang sangat hebat.
  • Resveratol ni mempunyai kuasa yang berganda-ganda dari Vitamin C dan Vitamin E.
One study demonstrated that resveratrol was 95% efficient at preventing lipid peroxidation, compared to 65% Vitamin E and 37% for Vitamin C
VIVIX mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa. Antioksidan ini seolah-olah ‘pengutip sampah’ dalam tubuh manusia. Bila kita merokok, banyak toksin yang terkumpul dalam badan kita. Jadi antioksidan ini lah yang membersihkan tubuh kita dari toksin tersebut sehingga satu tahap, apabila toksin-toksin tersebut sudah hilang atau berada pada tahap minima, antioksidan tersebut akan terus ‘mengutip’ toksik2 baru daripada memasuki tubuh. Jadi, jika anda mengamalkan pemakanan dengan antioksidan yang tinggi dan pada masa yang sama anda merokok, rokok tersebut tidak akan rasa sama lagi. Anda tidak lagi merasa nikmat merokok atau ketagih untuk terus merokok. Lama kelamaan anda akan berhenti. VIVIX juga membantu memulihkan sel-sel anda yang rosak akibat radikal bebas tadi dan menajdikan anda lebih sihat dan berseri. 

Antioksidan seperti vitamin C, resveratrol dan vitamin E juga membantumengurangkan stress. Biasanya minggu2 awal anda akan merasa stress dalam proses nak berhenti merokok. Jadi ini mungkin membantu.

satu lagi senario yang paling ditakuti ialah peningkatan berat badan selepas berhenti merokok. Apabila merokok, bahan kimia tadi telah memusnahkan vitamin C dan nutrisi lain dalam darah dan tubuh. Apabila tubuh kekurangan vitamin C, kebolehan tubuh untuk mengoksidasi lemak dan membakar lemak akan menurun dengan signifikan, jadi dengan pengambilan vitamin C dan antioksidan yang lain dalam jumlah yang betul dan mencukupi selepas berhenti merokok akan membantu anda membakar lemak dengan lebih baik dan mengelakkan pertambahan berat badan. best kan?

Dengan vivix, setakat ini, inilah produk yang mengandungi antioksidan yang tinggi dan selamat pada tubuh. Jadi, jika anda ingin berhenti merokok, ini mungkin produk yang paling sesuai. 

Haaaa dah faham kan? So apa lagi. Jom la cuba apa yang Papaglamz tahu ni. Vivix a.k.a Tonix Ajaib. Hot item bulan ni. Siap ade promosi lagi bulan ni. Beli 2 diskaun 5%. Kalau beli 6 percuma 1. Beli bulan ni boleh tahan sampai bulan 5 or 6. Berbaloi. Di tambah dengan AFTER SALE SERVICE yang Papaglamz akan bagi lepas ni. Pastinya yang terbaik dari Papaglamz.



ADI APA TUNGGU LAGI?

PILIHAN DI TANGAN ANDA

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Pengedar Shaklee Anda
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-


You may also like

37 ulasan:

  1. Jom datang blog claim hadiah GA

    http://chenta-shima.blogspot.com/2015/01/senarai-pemenang-segmen-ga-jalan-jalan.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. wahhhh papaglamz menang hadiah.. pergi claim papaglamz.. kalau taknak bagi aje kat saya

      Padam
    2. tahniah papaglamz..rezeki jangan ditolak =)

      Padam
    3. betul tu.. jangan tolak rezeki

      Padam
  2. Nak berhenti merokok memang susah. Kalau ada usaha dan semangat lebih, confirm boleh punya,

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan? memang sangat susah -_-

      Padam
    2. kebanyakkannya perlukan SEBAB untk berhenti.. huhuhuhu

      Padam
    3. orang kata sebab yang paling berkesan adalah apabila orang tersayang suruh berhenti merokok =P

      Padam
    4. pernah dengar ustaz cakap..kalau nak suruh lelaki berhenti merokok ,perlu nasihat dia untuk berhenti hisap sebelum kawin lagi sebab bila dah kawin nasihat tu mungkin tak berkesan =P

      Padam
    5. jarang lelaki berhenti rokok sebab risaukan kesihatan diri

      Padam
    6. memang selalunya pihak ketiga yang main peranan

      Padam
  3. yang penting niat kita nak berhenti tu,kenalah kuat kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, untuk kuatkan azam dan niat perlukan sokongan juga =)

      Padam
    2. selalunya orang berhenti merokok ini selalunya bersebab..
      sebab sakit..
      sebab anak..
      sebab nak kahwin.. hehehee nafas berbau.. hahaha..

      Padam
    3. sebab nak kawin rasanya paling berkesan

      Padam
  4. Keinginan dengan info yang mencukup tentang bahaya rokok ni bole menguatkan lagi semangat berhenti merokok

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ada orang support lagi kuat semangat, hehe

      Padam
    2. selalunya orang berhenti merokok bukan sebab rokok itu bahaya.. kalau tak baik dari mula lagi dia tak merokok.. hehehehe.. ada faktor lain biasanya

      Padam
    3. dia berhenti merokok sebab ada orang suruh..biasanya lah =)

      Padam
    4. orang berhenti rokok selalunya bersebab

      Padam
  5. begitu berkesan vivix ni..patut lah harga macam dahsyat je =P

    BalasPadam
    Balasan
    1. harga yang berbaloi untuk keberkesanannya

      Padam
  6. Balasan
    1. hahaha papaglamz nak bagi hadiah untuk orang yang rajin komen

      Padam
  7. pernah berbual dengan perokok kenapa tak berhenti merokok... bukan ke nanti banyak penyakit kerana merokok.. ini Jawab Mereka..

    kalau merokok sebenarnya lagi lambat kena sakit daripada orang tak merokok.. contoh kalau jumpa kawan tepi jalan berbual, kalau perokok dia akan offer rokok dengan kawan dia dan duk berbual tepi jalan sambil layan hisap rokok pus..pus.. pus..
    kalau bukan perokok pulak akan rasa macam janggal pula berbual tak buat apa-apa.. jadi mulalah cari kedai makan.. takkan duk minum air kosong aje.. tak kira le sapa belanja pun..minum itu.. makan ini.. kalau dah tiap hari duk melepak kedai makan.. maka harapan untuk kena penyakit tiga serangkai menjadi lebih tinggi untuk orang yang tak merokok..

    Tersenyum mendengar celoteh panjang lebar mereka bercerita.. Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. pernah juga orang cakap mcm ni..

      Padam
    2. kesian pada perokok pasif yang jadi mangsa perokok aktif.. huhuhuhu

      Padam
  8. kena slalu kasi motivation untuk those yang nak berhenti.. boleh punyaaaa =) da buat keputusan paling bijak dalam hidup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..berhenti merokok merupakan keputusan yang paling bijak =)

      Padam
    2. kerana bijaklah mereka berhenti

      Padam
  9. owwhhh boleh juga ke utk org susah berhenti merokok ni ?

    BalasPadam