24.11.15

Kismis Tok Guru Pilihan Ibu Bapa Untuk Kecergasan Minda Anak-anak

Kismis makanan berkhasiat untuk anak-anak


Assalamualikum

Khasiat dan kelebihan kismis tok guru | Bertemu kembali semua. Kali ni PapaG nak cerita sikit tentang kebaikan kismis Tok Guru yang kerap kali PapaG beli untuk diberi pada anak PapaG. Sebenarnya rahsia kelebihan dan kebaikan kismis Tok Guru ni ramai yang telah ketahui. Almaklum la ianya antara kismis yang agak popular di Malaysia ni kan? Sebut je kismis, mesti jenama Tok Guru antara yang terlintas di dalam fikiran.

Kismis-tok-guru

PapaG pasti ramai yang mengetahui akan kebaikan dan kelebihan dalam mengamalkan makanan kismis. Lebih-lebih lagi untuk anak-anak yang masih muda dalam membentuk minda yang lebih cergas dan segar. Memang sesuai la kalau makan kismis Tok Guru ni. Amalkan dengan memakan kismis setiap pagi, insyallah ia akan dapat mencerdaskan minda, menguatkan daya ingatan dan juga sebagai persediaan menghadapi peperiksaan. Kismis ini bukan sahaja sesuai digunakan untuk meningkatkan kecerdasan otak dan minda, malah sesuai untuk yang menuntut ilmu, mereka yang belajar menghafaz Al-Quran, mereka yang belajar menghafaz Hadith dan juga untuk para Hafiz dan Hafizah. Antara khasiat dan faedah kismis Tok Guru ialah menghilangkan penyakit lupa, menguatkan daya ingatan, mencerdaskan minda, membersihkan hati, mencerahkan mata dan menghilangkan balgham. 

Kismis-tok-guru

Banyak kan khasiat dia? Yang paling best ialah kismis ini telah telah dibacakan ayat-ayat Al-Quran dan didoakan oleh Ustaz dan para pelajar Maahad Tahfiz Nikmatillah Pulau Melaka, Kelantan. Insyallah dengan keberkatan ini dapat memberi manfaat kepada kita sebagai pengguna. Jom sama-sama amalkan makanan berkhasiat kismis ni. Insyallah kita akan dapat manfaat darinya.

With Love
Papaglamz

-sekian-

2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Dah lama x jumpa kismis ni kat area sini :'(

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com