5.5.15

Blogspot hosting paling popular dan best bagi Papaglamz

Blogspot hosting paling popular


Assalamualaikum

Dalam dunia blog ni apa yang Papaglamz perhatikan akan ade dua hosting yang popular iaitu Blogspot dan Wordpress. Antara dua ni yang mana best yer? Untuk mengatakan mana best tu Papaglamz tak boleh nak bagi tau la. Sebab Papaglamz.com bermula dengan menggunakan hosting blogspot. Blogger blogspot yang paling best dan sempoi tak lain tak bukan Hasrul Hassan. Papaglamz just nak share apa keseronokan yang Papaglamz dapat dengan menggunakan hosting blogspot selama Papaglamz berblog ni.
blogspot
Pada Papaglamz Blogspot ni mudah di gunakan. Sekiranya ada masalah papepun, mudah untuk Papaglamz rujuk memandangkan banyak blogger yang membuat review ataupun tutorial tentang blogspot. Jadi, sebagai newbies macam Papaglamz ni, blogspot la pilihan di hati.

Selain blogspot mudah untuk newbies, pengguna blogspot mudah untuk memilih template-templete free dan cantik-cantik di alam maya ni. Terpulang pada kita nak yang style macam mana. Buat carian sahaja di google "Blog templete" macam-macam template akan keluar. Boleh la memilih.

Blogspot juga macam mesra pelanggan. Kalau nak komen tu mudah je (bagi blog yang setting no need verification untuk ruang komen). Pernah Papaglamz komen di dalam blog sahabat yang menggunakan wordpress, perlukan kita untuk mengisi emial dan bermacam lagi verification. Macam agak susah plak. Huhuhu. 

Untuk blogspot ni, Papaglamz rasa dashboard dia agak mudah di fahami. Maksud Papaglamz kat sini, tak susah kalau kita nak ikut mana-mana tutorial dari blogger-blogger yang memerlukan kita mencari sesuatu di dashboard. Contohnya setting, layout, template, dan sebagainya.
wordpress
Tetapi kan? Bila tengok blog-blog yang menggunakan wordpress sebagai hosting, nampak lebih clean and clear gitu. Orang kata lebih professional. Susun atur lebih rapi dan ade tu loading die cepat jer. #RambangMata #Lalang. Ini berdasarkan pengalaman Papaglamz berblogwalking la. Lain orang lain pendapatnya kan? 

Ok la, tak kira la blogspot ke.. Wordpres ke.. Happpy blogging semua. Anda semua tetap seorang blogger. Kita kawan tau. Hehehe

With Love
Papaglamz

-sekian-

12 ulasan:

  1. Setuju papaglamz! Mimi pernah buat wordpress. Pastu tak reti guna. Haha :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kannn.. Huhuhu.. BloggerTalk ble nk vote ni. Kuikuikui

      Padam
  2. Blogspot senang nk edit

    BalasPadam
  3. blogspot lebih mudah di gunakan 😄😄 kalau pandai godehh boleh cantik blog

    BalasPadam
  4. agak menyusahkan la pakai wordpress. last2 abaikan saje..

    BalasPadam
  5. blogspot lebih mudah dan senang nak faham..wordpress mugkin kena study lebih untuk mahir menggunakannya

    BalasPadam
  6. ada pro and cons nya.. tp yg penting keserasian kita menggunakanya. tp blog yang bila nak komen kena masuk url la.. email la tu mmg tk boleh tahan la... T.T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu mungkin ada kelebihannya yang kita sendiri tak tahu. Kena tanya pada otai wordpress

      Padam
  7. Along dulu ada bli domain and host dari syarikat ni.. pasang kat wordpress... xsmpai setahun.. 3 kali kna hack..sdih gile time tu..last2..along stia dgn blogspot smpai skrg..

    BalasPadam
  8. Ena pernah guna dua dua hosting, tapi wordpress memang bestlah setup dia walaupun agak memeningkan juga.. ahaks

    BalasPadam
  9. Jeles dengan mereka yang guna WordPress masing masing ada kelebihan dan kekurangan

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com