6.9.15

Mahu Mencari Cinta Yang Bagaimana?

Mencari Cinta Sejati, Mencari Cinta Kerana Allah, Nasihat Semangat Cinta, Cinta Nafsu, Cinta Menuju Ke Syurga


Assalamualaikum

Ternyata cinta itu membahagiakan bagi mereka yang sebenar-benarnya mencari cinta yang ingin menuju kepada kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Beruntung bagi mereka telah pun berjaya dalam mencari cinta sejatinya. Seseorang yang telah menemui cinta sejati dan memahami erti cinta yang sebenarnya pasti berada dalam suasana yang bahagia. Pencari cinta sejati sudah pasti akan berusaha mencintai serta menyayangi pasangannya sepenuh hati dalam menuju bahtera cinta abadi di Syurga nanti. 

Mencari-Cinta-Sejati-Mencari-Cinta-Kerana-Allah-Nasihat-Semangat-Cinta-Cinta-Nafsu-Cinta-Menuju-Ke-Syurga

Kebahagiaan bagi pasangan yang mencari cinta sejati di capai pabila setiap pelaku cerita dalam cerita cinta sejati itu memilih untuk saling membahagiakan dan juga saling menyayangi. Ada orang mengatakan bahawa jika ingin bahagia, kita harus memberi kebahagiaan pada orang lain. Dan jika kita ingin di sayangi, kita harus menyayangi orang lain. Itu lah hukum karma dalam hidup. You get what you give. Sentiasalah berbuat baik kepada pasangan dengan menjaga, meyayangi dan segala yang baik. Insyallah memberi yang baik pasti anda akan mendapat yang baik juga. 

Itu kisah bagi pencari cinta sejati. Bagimana jika seseorang itu hanya mencari cinta yang berlandaskan nafsu semata? Mungkin cinta yang ditafsirkan olehnya hanyalah sebagai satu proses memuaskan nafsu semata tanpa ada sedikit rasa kebertanggungjawaban. Mereka sering menganggap bahawa nafsu itu adalah cinta. Awas...!!! Jika anda mencari cinta yang hanya berlandaskan nafsu semata-mata, ia merbahaya. Waktu ini, segala atuk nenek syaitan akan berusaha sepenuh hati mereka untuk menggoda anda agar terjerumus ke dalam lembah dosa iaitu ZINA.

Selain itu, bagi mereka yang mencari cinta yang berlandskan nafsu semata-mata, mudah untuk merasa kecewa. Pernah dengar pepatah malayu mengatakan habis manis sepah di buang? Apabila nafsu telah di penuhi, cinta akan dibuang ketepi. Bila cinta telah di buang, pastinya kekecewaan akan menyelubungi hati. Betul tak? 

Andai anda takut kecewa dalam cinta. Carilah cinta yang hakiki. Cinta dari Maha Pemberi dan Maha Pencipta rasa cinta. Pastinya anda bahagia. Cintakan bunga bunga akan layu, Cintakan manusia, manusia akan mati. Tapi cintakan Allah, ia kekal selamanya. Bukan hanya kekal di dunia malah di Syurga nanti. Insyallah. Selamat mencari cinta. Wallahualam.

With Love
Papaglamz

-sekian-

2 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com